evamariesmatochmotion.blogg.se

Morotsbröd

Publicerad 2016-03-01 12:52:26 i Bröd, Recept,

Hej!
 
Provade ett till recept på glutenfritt bröd. Detta hittade jag på lchfgourmet.se. Egentligen inget lchf bröd då man inte äter saker som växer under jord. Men jag äter det jag tycker om oavsett  och detta blev gott. Detta bröd gick också snabbat att göra inga konstigheter.
 
Det ursprungliga receptet är till 2 pers men jag har dubblat det här.

4ägg
6 msk pofiber
2 msk fiberhusk
2 msk mandelmjöl
2 tsk bakpulver
1,5 dl fint riven morot

Gör så här

Rör ihop samtliga ingredienser och låt sedan vila i 5 min Bred därefter ut på ett bakplåtspapper och ställ in i ugn på 200grader i 10min.
Jag rev lagrad svecia ost över och strödde lite torkad basilika och oregano över.

 

 

Kommentarer

Postat av: Veronica Wallgren

Publicerad 2016-03-01 16:38:57

Gott!

Svar: Ja det är väl värt att prova :)
Eva-Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela