evamariesmatochmotion.blogg.se

Träna

Publicerad 2016-01-15 14:58:21 i Träning,

 
 
Jag har inte skrivit så mycket om träning i bloggen det har mest blivit om mat och recept. Men idag tänkte jag skriva lite om vad för träning jag håller på med. Nu innan jul hade jag kommit bra igång med att springa. Har hittat en runda i skogen som är på ca 2,7 km. Jag har aldrig varit bra på att springa och har oftast tröttnat efter ett tag men mitt mål nu är att jag ska klara av att springa hela denna rundan till slut.
Nu har det kommit av sig då vi har fått en del snö och det fungerar inte att springa där då eftersom jag gärna vill se var jag sätter fötterna. Det är mycket rötter, sten och kottar längs med rundan och det är lätt att trampa fel. Jag har alltid dragits med dåliga knä och är livrädd för att skada dem ännu mer.
 
Hemma tränar jag styrketräning med hantlar och har en roddmaskin och en crosstrainer. Gör även övningar för att stärka kroppen. Coreträning är jättebra. Det är att träna upp mitten på kroppen. Alltså 
mage och rygg. I coreträning ingår bryggan och plankan.
 
Benen är bra att träna om man ska springa och här är några utav övningarna som jag gör.
Hittade ett klipp på youtube och tyckte när jag såg det första gången att ja men det är ju inga svåra
övningar men tjo vad jag bedrog mig. Övningen där man ska stå på ett ben och böja sig framåt var svårare än vad jag trodde. Hade noll balans visade det sig. Nu går det betydligt bättre.
 
Vad det gäller styrketräning med hantlar så hittade jag bra övningar på Aktiv träning på nätet.
Sök på "Aktiv träning styrketräning med hantlar" så hittar ni rätt.
 
Nu önskar jag bara att snön försvinner så att jag kan komma ut igen även om jag tycker att det är fint med snö. Får sticka dit i helgen och se hur det ser ut i spåret går kanske att springa ändå.
 
Ha nu en trevlig helg alla och var rädda om er.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela