evamariesmatochmotion.blogg.se

Fläderparfait

Publicerad 2016-01-03 12:12:00 i Dessert, Recept,

Önskar alla ett riktigt gott mat år!!!!
 
Jag vet att jag brukar vara seg med att göra inlägg det erkännes, men nu har det dröjt lite för länge. Men det beror på att min dator inte ville mer helt enkelt och i den hade jag alla mina fotografier. Får sitta vid sambons dator istället. Tänkte börja med att lägga in desserten som jag gjorde till nyårsafton. Det var en fläderparfait som blev riktigt god. Lätt att göra och var alldeles lagom efter en mastig supé.
 
 
Fläderparfait
 
3 äggulor
½ dl stevia/florsocker 
3 dl vispgrädde
½ dl outspädd fläderblomssaft
 
Vispa äggulorna fluffigt tillsammans med stevia/florsocker.
Vispa grädden ordentligt.
Blanda äggulorna med grädden.
Blanda ner outspädd saft.
Frys i fina portionsformar i minst 4 timmar. 
Ta upp och låt tina ca 20 min innan servering.
 
Till detta hade jag färska bär. Jag lade gladpack i formarna så var det lättare att få
dem ur formarna när jag skulle lägga upp på tallrikarna.
 
Strödde rivet skall utav lime över det hela.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela