evamariesmatochmotion.blogg.se

Babyspenatblad med quinoa

Publicerad 2016-01-25 12:35:25 i Mat, Recept,

Hej!
 
Fick quinoa över i helgen och stekte det tillsammans med babyspenatblad. Blev riktigt gott.
Hackade valnötter och slängde med. Rev även lite vitlök och strödde över lite chiliflakes och salt.
 
Till detta hade jag bönbiffar och sallad.
 
Bönfiffarna kan göras med vilka bönor som helst. Jag använde mig utav stora vita bönor och kidneybönor.
 
Bönbiffar
 
1 brk kindneybönor
1 brk stora vita bönor
1 ägg
1 vitlöksklyfta
3 msk maizena
 
Krydda efter smak med salt, peppar, chili, timjan, oregano eller basilika. Eller vad du nu tycker om för kryddor.
 
Häll av vattnet från bönburkarna och skölj. Häll i en skål och tillsätt pressad vitlök, maizena och kryddor.
Mixa allt till en någotsånär slät smet. Klicka ut på ett medelvarmt järn och stek tills de får färg.
 
Jag försökte med att panera dem men det blev inte riktigt bra då smeten var alldeles för lös för det.
 
Biffarna blev godare dagen efter då de fick en lite hårdare stekyta. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela